5 Marketingových trendů, o kterých byste měli vědět

14.01.2024

Marketing je rychle měnící se dynamická oblast, ve které je důležité držet krok s nejnovějšími trendy a inovacemi, abyste zůstali konkurenceschopní. Pokud víte, co se děje na trhu a jaké jsou současné trendy, můžete se lehce se svou značkou dostat o krok kupředu. Nové trendy s sebou přináší mnoho výzev, ale také mnoho příležitostí pro ty, kteří jsou připraveni se adaptovat. Nezáleží na tom, zda jste marketingový specialista, nebo podnikatel. Je důležité být v obraze, protože znalost těchto trendů může být klíčem k úspěchu u vaší značky.

Dnes se s vámi podělím o 5 nejdůležitějších trendů v oblasti marketingu, o kterých byste měli zaručeně vědět. 

5 MARKETINGOVÝCH TRENDŮ

1. ONLINE MARKETING

Jedním z hlavních trendů, který ovládá dnešní svět, je digitální marketing. Je nezbytný pro jakoukoliv firmu i značku. Lidé totiž tráví na internetu stále více času – řeší na něm své nákupy, objednávky, hledají řešení na své problémy, poslouchají hudbu, chodí na sociální sítě, seznamují se, hledají zábavu, poslouchají či čtou audio knížky, vzdělávají se apod.

Digitální marketing je nejefektivnějším způsobem, jak zasáhnout svou cílovou skupinu zákazníků na globální úrovni a znásobuje šance na úspěch, protože můžete zasáhnout nejen město a okolí či Českou republiku, ale rovnou celý svět... Využívá internetu a digitálních technologií a platforem pro propagaci produktů a služeb. To zahrnuje nejen internet, ale také mobilní zařízení, sociální sítě, vyhledávače, webové portály, televizi a další.

Jeden z nejvýznamnějších trendů v digitálním marketingu jsou sociální sítě. Firmy a značky čím dál častěji využívají sítě jako je např. Facebook, Instagram, TikTok, nebo LinkedIn ke zvýšení svého povědomí a ke komunikaci se svými zákazníky.

2. UDRŽITELNOST A SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST

Dalším oblíbeným trendem v dnešní době je udržitelnost a společenská odpovědnost. Zákazníci se stále více zajímají o to, jaké jsou dopady produktů a služeb, které kupují, na životní prostředí a naši planetu. Značky, které dokáží prokázat svůj zájem o udržitelnost, mají větší šanci zaujmout a udržet si své zákazníky.

Jedním ze skvělých příkladů českých projektů, které se zaměřují na udržitelnost, je designové studio a concept store Unlikely, které dováží unikátní vintage nábytek a dekorace z celého světa. Každý předmět má svůj jedinečný význam a příběh a díky tomu napomáhá vytvářet krásný a nadčasový interiér.

3. PERSONALIZACE

Dalším důležitým trendem je personalizace. Zákazníci mají rádi a upřednostňují, když jsou produkty a služby přizpůsobeny jejich individuálním potřebám a preferencím. Personalizovaný obsah je klíčem k vytváření silných vztahů se zákazníky a k budování jejich zákaznické důvěry. Čím lépe se zákazník s vašimi produkty cítí, tím lépe pro vás a vaši značku, protože bude loajálnější a tím pádem bude u vás nakupovat častěji.

4. ZÁŽITEK

Zákazníci dnes hledají nejen produkt nebo službu, ale i zážitek spojený s jejich nákupem. Čím silnější a pozitivnější zážitek vytvoříte, tím silnější pouto vznikne ke značce a vaší firmě… Značky, které s tím neskutečně dobře dokáží pracovat jsou např. Apple, Disney, Red Bull či GoPro.

Personalizovaný přístup zvyšuje angažovanost a buduje loajalitu zákazníků.

5. UMĚLÁ INTELIGENCE

Umělá inteligence se stává obrovským trendem. Určitě na vás vyskočili na internetu nejrůznější bannery, kurzy na toto téma apod. S pomocí umělé inteligence dokážete neskutečně ušetřit čas. Je skvělým pomocníkem např. při tvorbě obsahu. Na druhou stranu však velké pozor - bez vašeho zásahu a větších úprav je z obsahu cítit, že se jedná o umělou inteligenci. Proto si vždy dejte dost času na úpravu, aby byl obsah autentický a byl skutečně "váš". 

Každý z výše zmíněných trendů přináší nové příležitosti pro povědomí, růst a úspěch značky. Vyberte si, který z těchto trendů je důležitější pro vaši značku a podívejte se na něj blíž. Možná najdete pár věcí, které můžete využít např. do strategie a zefektivnit díky tomu své procesy, nebo vylepšit zkušenost zákazníků s produkty apod. V budoucím článku se podíváme blíž na jedno ze současných trendů, které mám osobně moc ráda - personalizaci.

Přeji vám hezký den a pohodový týden